بیماری فلاشینگ صورت

بیماری فلاشینگ صورت چیست؟ همه چیز درباره سرخ شدن یا برافروختگی پوست

سرخ شدن یا برافروختگی پوست به قرمز شدن ناگهانی صورت، گردن یا قسمت بالایی قفسه سینه به دلیل افزایش جریان خون گفته می شود. فلاشینگ صورت یک واکنش طبیعی بدن است که ممکن است زمانی رخ دهد که شما خجالت زده، عصبانی، هیجان زده یا احساس قوی دیگری را تجربه می کنید.

فلاشینگ صورت ممکن است با برخی شرایط پزشکی مرتبط باشد، مانند:

• تب شدید
  • یائسگی
  • روزاسه (یک مشکل مزمن پوستی)
  • سندرم کارسینوئید (گروهی از علائم مرتبط با تومورهای کارسینوئید که تومورهای روده کوچک، کولون، آپاندیس و لوله های برونش در ریه ها هستند)

علل دیگر فلاشینگ صورت عبارتند از:

• مصرف الکل
  • برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان دیابت و کلسترول بالا
  • ورزش
  • احساسات شدید
  • غذاهای تند یا تند
  • تغییرات سریع دما یا قرار گرفتن در معرض گرما

چه چیزی می تواند باعث فلاشینگ صورت شود؟

پوست برافروخته می تواند نشانه بصری خجالت، اضطراب یا گرم بودن بیش از حد باشد. با این حال، گرگرفتگی مکرر می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد.

برافروختگی پوست زمانی اتفاق می‌افتد که صدها رگ خونی ریز زیر پوست گشاد یا منبسط شوند. هنگامی که این رگ های خونی منبسط می شوند، به سرعت با خون بیشتری پر می شوند و باعث می شوند پوست قرمز، صورتی یا تیره تر از ناحیه اطراف به نظر برسد.

این اثر در مناطقی از بدن که رگ‌های خونی نزدیک‌ترین به پوست هستند، مانند گونه‌ها و قفسه سینه، بیشتر قابل توجه است.

برافروختگی پوست معمولاً جای نگرانی ندارد و اغلب کوتاه مدت است. این مقاله شایع ترین علل گرگرفتگی صورت را پوشش می دهد.

تب

تب یکی از علائم شایع عفونت است و اغلب همراه با علائم اضافی از جمله تغییر رنگ پوست و برافروختگی ظاهر می شود. اگر دمای بدن فردی از 38 درجه سانتیگراد (100.4 درجه فارنهایت) بالاتر برود، تب دارد.

گرما و ورزش

وقتی فردی بیش از حد گرم می شود، رگ های خونی او گشاد می شود تا بدن را خنک کند. این پاسخ همچنین می تواند باعث برافروختگی پوست شود.

ورزش، فعالیت بدنی شدید یا تغییرات ناگهانی دما همگی می توانند این نتیجه را داشته باشند. گرگرفتگی ناشی از ورزش یا قرار گرفتن در یک محیط گرم معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست.

با این حال، برافروختگی پوست که با برخی علائم دیگر رخ می‌دهد، می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری مرتبط با گرما، مانند گرمازدگی یا گرمازدگی باشد. این علائم عبارتند از:

مشکل در تنفس

فرسودگی

گیجی

اختلالات غدد درون ریز

سیستم غدد درون ریز متشکل از غده هایی است که هورمون ها را تولید می کنند که پیام رسان های شیمیایی هستند که اطلاعات را از یک ناحیه بدن به ناحیه دیگر ارسال می کنند. هورمون ها از طریق جریان خون حرکت می کنند و به تنظیم عملکردهای مختلف بدن کمک می کنند.

هر گونه اختلال غدد درون ریز که سطوح بالایی از هورمون ها را تولید می کند که بر موارد زیر تأثیر می گذارد ممکن است باعث گرگرفتگی شود:

فشار

فشار خون

گشاد شدن عروق خونی

به عنوان مثال، سندرم کوشینگ باعث می شود بدن کورتیزول بیش از حد تولید کند که می تواند باعث گرگرفتگی شود. این سندرم همچنین می‌تواند منجر به ایجاد موارد زیر شود:

دیابت

مشکلات سلامت قلب

افزایش وزن در اطراف سینه و شکم

لوپوس

لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که می تواند باعث درد مفاصل، بثورات و خستگی شود. در حالی که لوپوس می تواند طیف گسترده ای از علائم را ایجاد کند، یک بثورات پروانه ای شکل روی پل بینی و هر دو گونه نشانه بارز این بیماری است.

داروها

برخی از داروها می توانند باعث فلاشینگ صورت شوند به عنوان یک عارضه جانبی در برخی افراد شوند. این داروها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

برخی از آنتی بیوتیک ها

مسدود کننده های کانال کلسیم

گشاد کننده عروق

نیترات ها

اسید نیکوتینیک

تاموکسیفن

هورمون آزاد کننده تیروئید

مواد افیونی مانند مورفین

اگر فردی نگران برافروختگی پوست ناشی از مصرف یک داروی خاص باشد، ممکن است پزشک بتواند یک داروی جایگزین را توصیه کند.

آکنه روزاسه

روزاسه یک بیماری پوستی طولانی مدت است که معمولا در صورت رخ می دهد و می تواند باعث شود:

قرمزی یا تغییر رنگ

جوش ها

رگ های خونی قابل مشاهده

سایر مشکلات پوستی

روزاسه اغلب با گرگرفتگی شروع می شود و هر دوره گرگرفتگی ممکن است کمی بیشتر از دوره قبلی طول بکشد. علت روزاسه مشخص نیست. با این حال، برخی از عوامل می توانند باعث تشدید علائم در برخی افراد شوند. محرک های رایج عبارتند از:

فشار

قرارگیری در معرض نور خورشید

دمای گرم یا سرد

غذاها یا نوشیدنی های خاص

داروهای خاص

سخن ‌پایانی

فلاشینگ صورت یا پوست برافروخته معمولا بی ضرر است. با این حال، فلاشینگ صورت گاهی اوقات می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد. در صورت گرگرفتگی یا موارد زیر بهتر است به پزشک مراجعه کنید:

گرگرفتگی مکرر یا شدیدتر می شود

به نظر نمی رسد به گرما، ورزش یا پاسخ های احساسی مربوط باشد

در کنار سایر علائم غیر قابل توضیح، مانند اسهال یا ضربان قلب رخ می دهد

باعث خجالت، استرس یا اضطراب قابل توجهی می شود

گرگرفتگی صورت زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی زیر پوست با خون بیشتری از حد معمول پر شود. همیشه دلیلی برای برافروختگی پوست وجود دارد. شواهد حکایتی حاکی از آن است که کمبود یا بیش از حد ویتامین B ممکن است خطر گرگرفتگی صورت را افزایش دهد. به عنوان مثال، ویتامین B3 که نیاسین نیز نامیده می شود، به تنظیم گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند و عدم تعادل ممکن است بر این فرآیندها تأثیر بگذارد. اگر گرگرفتگی در حال بدتر شدن است، همراه با علائم دیگر رخ می دهد، یا علت مشخصی ندارد، بهتر است با پزشک متخصص پوست تماس بگیرید.