ژل زیر چشم

هر فرد چند بار می تواند ژل زیر چشم تزریق کند؟


مردم اغلب در جستجوی پوستی جوان و درخشان به محصولات مختلف مراقبت از پوست روی می آورند تا نگرانی های خاصی را برطرف کنند. یکی از این محصولات که در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده است، ژل زیر چشم است. تزریق فیلر زیر چشم طیف وسیعی از مزایا را ارائه می دهد که آن را به یکی از محبوبترین روش های جوانسازی تبدیل کرده است. اما اگر برایتان این سوال پیش آمده که هر فرد چند بار می تواند ژل زیر چشم تزریق کند در ادامه با ما همراه باشید.

ژل زیر چشم چیست؟

ژل زیر چشم یک محصول مراقبت از پوست است که برای هدف قرار دادن پوست ظریف اطراف چشم طراحی شده است. این ناحیه به ویژه به دلیل عواملی مانند افزایش سن، کمبود خواب، استرس و کم‌آبی بدن در معرض مشکلاتی مانند پف، حلقه‌های سیاه، خطوط ریز و چین و چروک است. ژل های زیر چشم معمولاً حاوی ترکیبی از مواد فعال هستند که برای رفع این نگرانی ها به طور موثر فرموله شده اند.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

  • آبرسانی: یکی از مزایای اولیه ژل زیر چشم آبرسانی است. پوست اطراف چشم نازک‌تر و شکننده‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است که آن را مستعد خشکی می‌کند. فرمولاسیون ژل اغلب حاوی مرطوب کننده هایی مانند اسید هیالورونیک است که رطوبت را جذب و حفظ می کند و به صاف و لطافت ناحیه زیر چشم کمک می کند.
  • کاهش پف: یکی دیگر از نگرانی های رایجی که ژل های زیر چشم به آن توجه می کنند، پف کردگی است. موادی مانند کافئین و عصاره چای سبز دارای خواص ضد التهابی هستند که می تواند به کاهش تورم و پف کردگی کمک کند و ظاهری شاداب به چشم ها بدهد.
  • کاهش حلقه سیاه دور چشم: بسیاری از ژل های زیر چشم حاوی مواد روشن کننده مانند ویتامین C، اسید کوجیک یا عصاره شیرین بیان هستند که با صاف کردن رنگ پوست و ایجاد پوستی درخشان تر، به کاهش ظاهر سیاهی دور چشم کمک می کنند.
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک: با استفاده منظم، ژل های خاص زیر چشم می توانند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کنند. موادی مانند رتینول، پپتیدها و تقویت‌کننده‌های کلاژن تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و به مرور زمان خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را بهبود می‌بخشند.

فیلر های زیر چشم از چه چیزی ساخته شده اند؟

بیشتر فیلرهای پوستی که برای جوانسازی ناحیه زیر چشم استفاده می شوند از اسید هیالورونیک ساخته شده اند. این یک نسخه مصنوعی از یک مولکول قند طبیعی است که قبلاً در پوست ما یافت شده است. این فیلرها که هیدراته شده و ژلی نرم و صاف تشکیل می‌دهند، با پر کردن نواحی توخالی اطراف زیر چشم عمل می‌کنند. تزریق ژل زیر چشم یک نتیجه فوری، کاملاً برگشت پذیر و طولانی مدت می دهد.

ماندگاری ژل زیر چشم چقدر است؟

برخی ادعا می کنند که فیلر های زیر چشم به آرامی در طی 12 تا 24 ماه از بین می روند در حالی که این حرف درست است، تحقیقات جدید ثابت می‌کند که ماندگاری فیلرهای زیر چشم طولانی تر غیر ممکن نیست به ویژه زمانی که بیش از یک درمان داشته باشید.

طول عمر ژل زیر چشم تزریق نشده، بسته به عوامل مختلفی از جمله فرمولاسیون محصول، دفعات استفاده، مقدار استفاده و شرایط نگهداری می تواند متفاوت باشد. به طور معمول، بیشتر ژل های زیر چشم بین شش ماه تا یک سال پس از باز شدن ماندگاری دارند. با این حال، بررسی تاریخ انقضا مشخص شده در بسته بندی یا برچسب محصول ضروری است.

چند بار می توانم فیلر زیر چشم مصرف کنم؟

هیچ محدودیتی برای تعداد بار مصرف ژل زیر چشم وجود ندارد. با این حال، باید از انجام درمان های مکرر خودداری کنید، زیرا این امر خطر عوارض جانبی مانند تورم، توده ها و جابجایی را افزایش می دهد. تعداد درمان هایی که نیاز دارید به شدت تیرگی و گودی زیر چشم شما بستگی دارد. بنابراین اکثر افراد برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل خود به ۱ تا ۳ درمان در چند ماه نیاز دارند.

آیا فیلر زیر چشم می تواند جابجا شود؟

فیلر های زیر چشم یکی از رایج ترین مناطقی است که جابجایی را نشان می دهد. جابجایی فیلر به حرکت فیلر پوستی از ناحیه ای که قرار بود تزریق شود، اشاره دارد. سه دلیل اصلی برای حرکت ژل زیر چشم  وجود دارد.

  •  حرکت در زمان تزریق: به دلیل بی دقتی تکنیک های تزریق.
  • حرکت به دلیل مراقبت های بعدی ضعیف: اگر فشار در دوره بلافاصله پس از درمان اعمال شود، می تواند فیلر را قبل از اینکه زمان ته نشین شدن داشته باشد حرکت دهد.
  • حرکت تدریجی: به مرور زمان به دلیل پر شدن بیش از حد، که در آن فیلر پوستی بیش از حد زیر چشم قرار داده شده است، رخ می دهد.

از جابجایی پرکننده های زیر چشم به راحتی جلوگیری می شود. فقط مطمئن شوید که درمان شما توسط یک متخصص با تجربه انجام می شود و فیلر بیش از حد تزریق نمی شود.

سخن پایانی

ژل زیر چشم یک محصول همه کاره مراقبت از پوست با فواید متعدد برای رفع نگرانی های رایج مانند پف، حلقه های تیره و خطوط ریز است. با انتخاب فرمولاسیونی با ترکیبات مناسب و گنجاندن آن در برنامه روزانه خود، می توانید از چشمانی درخشان تر و جوان تر لذت ببرید و به طور موثر به اهداف مراقبت از پوست خود برسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *