آنچه باید قبل از دریافت فیلرهای پوستی بدانید

آنچه باید قبل از دریافت فیلرهای پوستی بدانید


فیلرهای پوستی ژل های حجم دهنده ای هستند که به ناحیه ای که تزریق می شوند حجم می دهند. آنها موقتی هستند و به تدریج در طول زمان از بین می روند و می توانند با تزریق آنزیم یا حل کننده از بین بروند.

فیلرهای پوستی ماندگاری متغیری دارند و به طور متوسط ​​بین 12 تا 24 ماه ماندگاری هستند. طول عمر بستگی به نوع و همچنین متابولیسم خود شما دارد. مطالعات جدید نشان داده است که فیلرهای پوستی هیالورونیک اسید ممکن است سالها در برخی افراد دوام بیاورند.

پرکننده پوستی که برای درمان شما استفاده می شود بر اساس ویژگی های خاص آن انتخاب می شود. در حالت ایده آل، این ویژگی ها باید بسیار شبیه به بافتی باشد که فیلر برای تقویت آن تزریق می شود.

استفاده از فیلرهای پوستی سنگین‌تر در ناحیه نامناسب ممکن است به ظاهر و احساس ناخوشایند منجر شود، اما ماندگاری بیشتری دارند. این امر بیشتر در هنگام استفاده از پرکننده‌های شبیه‌ساز استخوان در لب‌ها با هدف دستیابی به نتیجه طولانی مدت دیده می‌شود. 

فیلرهای پوستی چیست؟

فیلرهای پوستی موادی هستند که برای بازگرداندن حجم، خطوط صاف، چین و چروک و بهبود خطوط صورت به پوست تزریق می شوند. آنها معمولا در زیبایی پوست و جراحی پلاستیک برای جوانسازی صورت، بهبود ویژگی ها و ایجاد ظاهری جوان تر استفاده می شوند.

این پرکننده‌ها معمولاً از مواد مختلفی از جمله اسید هیالورونیک، هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم، اسید پلی‌ال‌لاکتیک و پلی‌متیل متاکریلات (PMMA) ساخته می‌شوند. هر نوع فیلر خواص متفاوتی دارد و برای نواحی خاص صورت یا برای نگرانی های خاص مناسب است.

پرکننده های اسید هیالورونیک رایج ترین هستند و به دلیل توانایی جذب و حفظ آب، تامین آبرسانی و حجم دادن به پوست شناخته شده اند. پرکننده های کلسیم هیدروکسی لاپاتیت علاوه بر ایجاد حجم فوری، تولید کلاژن را تحریک می کنند. پلی ال لاکتیک اسید تولید کلاژن را در طول زمان تحریک می کند و باعث بهبود تدریجی بافت و حجم پوست می شود. پرکننده های PMMA ماندگاری بیشتری دارند و با تحریک تولید کلاژن، حجم دائمی را فراهم می کنند.

استفاده از فیلرهای پوستی

فیلرهای پوستی توسط یک متخصص پزشکی زیبایی آموزش دیده مانند یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک به نواحی مورد نظر صورت تزریق می شوند. این روش معمولاً سریع و نسبتاً بدون درد و با حداقل زمان استراحت است. نتایج فوری هستند، اگرچه ممکن است در طول زمان با ادغام فیلر با بافت اطراف بهبود بیشتری پیدا کنند.

نواحی معمولی که با پرکننده های پوستی درمان می شوند عبارتند از: لب ها، گونه ها، چین های بینی (خطوط لبخند)، خطوط ماریونت، خط فک، شقیقه ها و نوک اشک. مدت زمان نتایج بسته به نوع پرکننده مورد استفاده، ناحیه تحت درمان و عوامل فردی مانند متابولیسم و سبک زندگی متفاوت است.

مهم است که با یک پزشک واجد شرایط مشورت کنید تا مناسب ترین نوع فیلر و برنامه درمانی را بر اساس نیازها و اهداف فردی تعیین کنید. در حالی که فیلرهای پوستی به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شوند، خطرات و عوارض جانبی بالقوه ای مانند کبودی، تورم، عفونت یا واکنش های آلرژیک وجود دارد که باید قبل از انجام درمان با ارائه دهنده آن صحبت شود.

هیچ رویکرد یکسانی برای تزریق فیلرهای پوستی وجود ندارد

هر فردی بر اساس مناطق مورد نظر و اهدافش به انواع و حجم های مختلفی از فیلرهای پوستی نیاز دارد. مهم ترین نکاتی که باید هنگام تصمیم گیری آگاهانه در مورد درمان خود در نظر بگیرید عبارتند از:

  1. تحمل شما برای ریسک 
  2. بودجه 
  3. انتظارات شما (نتیجه ای که می خواهید یا از آن راضی خواهید شد).

اگر می خواهید تغییر واضح تری داشته باشید، هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. عوامل زیر هزینه درمان زیبایی شما را تعیین می کند:

  • مناطق تحت درمان
  • پیچیدگی هر منطقه درمان شده است
  • گسترش درمان در هر ناحیه
  • نوع محصول مورد استفاده
  • مقدار محصول مورد نیاز
  • چقدر تفاوت را می خواهید ببینید.

سخن پایانی

معمولا اکثر افراد پس از تزریق فیلرهای پوستی به یک نتیجه رضایت بخش دست می یابند. تزریق یا درمان بیش از حد با فیلرهای پوستی منجر به تغییر شکل بیش از حد ظاهر شما می شود و باید از آن اجتناب شود. توصیه می کنیم برای ایجاد نتیجه 1 تا 2 جلسه درمان را ادامه دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *